magazin
A precizitás megszállottjai, de nem akarnak érvényesülni, semmit nem jelent számukra az előmenetel. Hip és hanyag alakok, akik első látásra…
továbbmagazin
Ma este elrajtol a 72. cannes-i filmfesztivál: Bacsó Péter klasszikusa visszatér a riviérára, Moldovai Katalin kisfilmje a diákfilmek közt…
továbbhír
A KUBIK coworking közösségi irodában szeptemberben induló Látókép Filmklub beharangozó eseményén Jim Jarmusch Florida, a paradicsom című filmjét…
továbbmagazin
A 24. Titanic Nemzetközi Filmfesztivál az elmúlt 1-2 évhez képest igen hangosat szólt, így nem volt könnyű dolgunk, amikor elhatároztuk:…
továbbhír
A 24. Titanic Nemzetközi Filmfesztivál utolsó napjának utolsó vetítése egy igazi zenei csemege. Április 13-án 21 órakor az Uránia Nemzeti…
továbbmagazin
Ha péntek, akkor Mű/Soron, állandó hétvégi rovatunk, melyben a hazai filmes szakma egy-egy képviselőjét kérjük fel: ajánljon valamit az előttünk…
továbbhír
Nemrég került fel egy elismerő kritika az Ain’t It Cool weboldalára Jim Jarmusch Hervadó virágok(Broken Flowers) című mozijáról. A Cannes-i…
továbbAz alkoholbetegség, a sehová sem tartozás témakörét járja körbe Till Attila harmadik nagyjátékfilmje, az És mi van Tomival?, ami október 31-én kerül a mozikba
Közelebb hozni a periférián élő embereket – Így készült az És mi van Tomival?
Ezt a napot kéne valahogy túlélni pia nélkül
Október végén érkezik a mozikba Till Attila új filmje
a teljes dossziéOktóber 29-én indul az első BIFF, azaz a Budapest International Film Festival a Corvin moziban. A november 3-ig tartó eseményen olyan filmeket láthat először a magyar közönség, mint a Velencében körülrajongott The Brutalist, Andrea Arnold legújabb könnyfakasztója, a Bird vagy épp a német Oscar-nevezés, A szent füge magja.
Horváth Kristóf: Ez egy tiszta lappal induló fesztivál
Keményen dolgozó kisemberek a BIFF-en
A brutalistát is elhozza nekünk a Budapesti Nemzetközi Filmfesztivál
a teljes dossziéSzimler Bálint első nagyjátékfilmje a hazai poroszos oktatási rendszer hétköznapi kudarcain keresztül mutat rá azokra a beidegződésekre és komplexusokra, amik össztársadalmi szinten is nehezítik az életünket.
Ha a szolidaritás tantárgy lenne, biztosan megbuknánk belőle
Mészöly Anna: Csendes, különös lázadásaim voltak
Filmhu podcast #98: Szimler Bálint és Osváth Gábor
a teljes dossziéRendezőnők a magyar filmtörténetben
Nők, akik áttörték az üvegplafont, és rendezőkké tudtak válni a sokáig férfiak uralta magyar filmszakmában. Honnan jöttek ezek az úttörő nők? Hogyan jutottak el az első filmjükig? És hogyan folytatódott a pályájuk? Szederkényi Olga exkluzív portrésorozata a kezdetektől a rendszerváltásig új megvilágításba helyezve vizsgálja a magyar filmtörténetet.
Dr. Balázs Mária, aki öt percig gondolkodhatott, hogy lesz-e ő az első magyar filmrendezőnő
Filmhu podcast #88: Szederkényi Olga és a magyar filmrendezőnők
Riedl Klára, a filmrendezőnő, aki “magyar népi filmmel” futott be 1939-ben
a teljes dosszié